Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Publiczna w Ostrowie Wielkopolskim
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Proza
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 3 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 7 Wypożyczalnia
(4)
Autor
Kańciurzewska Anna
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Bailey Anna
(1)
Barlow David H
(1)
Bilek Emily L
(1)
Budzińska Anna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Domurat Marcin
(1)
Dragan Małgorzata
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hayes Louise L
(1)
Jacob Gitta
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Opora Robert
(1)
Owsiak Anna
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Rothschild Babette
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Dzieci
(8313)
6-8 lat
(3861)
Młodzież
(2913)
9-13 lat
(2751)
0-5 lat
(2659)
Psychoterapeuci
(11)
14-17 lat
(1040)
Dorośli
(929)
Szkoły wyższe
(624)
18+
(263)
Studenci
(253)
Rodzice
(140)
Szkoły podstawowe
(88)
Szkoły średnie
(43)
Nauczyciele
(33)
Przedszkola
(21)
Logopedzi
(20)
Menedżerowie
(20)
Lekarze
(18)
Szkoły ponadgimnazjalne
(18)
Gimnazja
(12)
Psycholodzy
(12)
Pedagodzy
(11)
Prawnicy
(10)
Dziewczęta
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
4+
(8)
Licea
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Szkoły zawodowe
(8)
Grupa wiekowa Dzieci
(7)
Klasa 4.
(7)
Kobieta
(7)
Księgowi
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
Szkoły ponadpodstawowe
(7)
A2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Doradcy podatkowi
(6)
Klasa 1.
(6)
Niewidomi
(6)
Urzędnicy
(6)
6-8
(5)
Ekonomiści
(5)
Proza
(5)
Dyrektorzy szkół
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Klasa 3.
(4)
Klasa 6.
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Poziom rozszerzony
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Terapeuci
(4)
5-8 lat
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Literatura polska
(3)
Mlodzież
(3)
Poziom zaawansowany
(3)
Pracodawcy
(3)
Pracownicy ds. osobowych
(3)
Technikum
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
18 +
(2)
7-13 lat
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Adwokaci
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Architekci
(2)
Chłopcy
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(2)
Inżynierowie
(2)
Kardiolodzy
(2)
Kierowcy operatorzy wózków jezdniowych
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 4
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Logistycy
(2)
Nauczyciele liceów
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele specjaliści
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Neurolodzy
(2)
Onkolodzy
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Bajkoterapia
(3)
Dzieci
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Uczucia
(3)
Biblioterapia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Lęk
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Agresja
(1)
Agresywność
(1)
Autonomiczny układ nerwowy
(1)
Borderline
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Deprywacja emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Emocje
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Gniew
(1)
Histrioniczne zaburzeie osobowości
(1)
Impulsywność
(1)
Izolacja społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Koszmary senne
(1)
Młodzież
(1)
Narcystyczne zaburzenie osobowości
(1)
Nastolatki
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niestabilnośc więzi
(1)
Obsesyjno-kompulsywne zaburzenie osobowości
(1)
Opuszczenie
(1)
Pacjent
(1)
Pamięć
(1)
Paranoiczne zaburzenie osobowości
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Psychologia postaci
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Sen
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Upór
(1)
Usypianie dzieci
(1)
Wychowanie
(1)
Wyobcowanie
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zaburzenie osobowości borderline
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Opowiadania i nowele
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data wydania na stronie tytułowej.
Wydanie 3 - dodruk.
Terapia schematów – łącząca elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej, Gestalt i teorii przywiązania – cieszy się coraz większą popularnością dzięki potwierdzonej empirycznie skuteczności. Niniejsza książka to obszerny przewodnik po tym podejściu, pokazujący, w jaki sposób praca z trybami pomaga pacjentom z różnymi zaburzeniami osobowości, z zaburzeniami nastroju, z depresją, z zaburzeniami lękowymi czy obsesyjno-kompulsywnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.
W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie – dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tymon i emocje to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi. Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności. Do emocji tych należą: złość, strach, wstyd, odraza i smutek, które podzielone zostały na kategorie związane z konkretnymi sytuacjami. Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji. Zadaniem osoby pracującej z tekstem jest również rozpoznanie emocji bohatera, zidentyfikowanie ich przyczyn, a także znalezienie adekwatnych i akceptowalnych społecznie sposobów radzenia sobie z nimi. Czytelnik może także określić, w jaki sposób dane emocje są wyrażane, zarówno przez mimikę i gesty, jak i odczucia w jego ciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. W pułapce myśli dla nastolatków to publikacja, która stanowi dopełnienie bestsellera W pułapce myśli. To wyczerpujący poradnik, który został skierowany do młodych ludzi. Wyróżnia go lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie. W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy. To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową. Dzięki książce młodzi ludzie: przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastania nauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjach przestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemy zyskają pewność siebie i poczucie własnej wartości odnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy : sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia grupowa w resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie / Robert Opora. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2019. - 337, [1] strona ; 24 cm.
Wiele osób niedostosowanych społecznie doświadczało zdarzeń, które zakłócały ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie. Nadane tym doświadczeniom znaczenia mogą stanowić źródło dalszych problemów. Dodatkowo osoby niedostosowane społecznie nie zostały przygotowane (przez rodziców szkołę, grupę rówieśniczą) do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Kiedy więc doświadczają konfliktów, trudnych sytuacji i stresu, brak przygotowania na tego typu okoliczności może powodować u nich wzrost poczucia dyskomfortu i aktywować dysfunkcyjne przekonania, co w konsekwencji przejawia się w ich zachowaniach niedostosowanych społecznie.
Zaburzenia zachowania u młodych osób stanowią problem społeczny, a radzenie sobie z nimi jest wyzwaniem dla wielu specjalistów. W celu wyeliminowania niepożądanych zachowań konieczne jest przede wszystkim zrozumienie ich mechanizmu, a następnie posłużenie się odpowiednimi strategiami korekcyjnymi.
Robert Opora wskazuje na rolę grupy terapeutycznej w procesie resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie. Zaprezentowane metody pracy korekcyjnej bazują przede wszystkim na koncepcji poznawczo-behawioralnej, a ich zastosowanie w grupie i późniejsza generalizacja na warunki pozaterapeutyczne pozwalają na dostarczenie podopiecznemu korygujących doświadczeń oraz umożliwiają rozwój kompetencji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciało pamięta : Rewolucja w terapii traumy. 2 / Babette Rothschild ; tłumaczenie Anna Owsiak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2021. - 246, [1] strona, [1] karta tablic złożona luzem : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 235-241. Indeks.
Kontynuacja książki pt.: Ciało pamieta: psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym.
Autorka na konkretnych przykładach pokazuje, jak zastosować wiedzę o funkcjonowaniu autonomicznego układu nerwowego i jego reakcji na stres w leczeniu traumy, w jaki sposób regulować stabilność klienta w trakcie sesji oraz jak umiejętnie wykorzystywać pozytywne wspomnienia i markery somatyczne, by przywrócić mu poczucie bezpieczeństwa w życiu codziennym i podczas terapii. Innowacyjny pomysł włączenia do terapii traumy elementów medytacji relaksacyjnej, praktyki uważności czy jogi pomaga skoncentrować się na teraźniejszości i zaakceptować przeszłe traumatyczne doświadczenia. Babette Rothschild, odwołując się do swoich doświadczeń, zarówno sukcesów, jak i popełnionych błędów, daje wskazówki umożliwiające zwiększenie efektywności terapii. Niniejsza publikacja to lektura dla terapeutów pracujących z osobami po przebytej traumie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej