Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Biblioteka Publiczna w Ostrowie Wielkopolskim
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
(9)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 6 Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 7 Wypożyczalnia
(4)
Autor
Alochno-Janas Anna
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Barlow David H
(1)
Berent Damian
(1)
Bilek Emily L
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Cybulski Mateusz
(1)
Domurat Marcin
(1)
Edwards Allison
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Gójska Agata
(1)
Jarosz Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaleta Tadeusz
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Kokocińska Agata
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Kędziora-Kornatowska Kornelia
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Sitkowska Sylwia
(1)
Szurowska Beata
(1)
Taylor Chris
(1)
Waszkiewicz Napoleon
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Dzieci
(8313)
6-8 lat
(3861)
Młodzież
(2913)
9-13 lat
(2751)
0-5 lat
(2659)
Psycholodzy
(12)
14-17 lat
(1040)
Dorośli
(929)
Szkoły wyższe
(624)
18+
(263)
Studenci
(253)
Rodzice
(140)
Szkoły podstawowe
(88)
Szkoły średnie
(43)
Nauczyciele
(33)
Przedszkola
(21)
Logopedzi
(20)
Menedżerowie
(20)
Lekarze
(18)
Szkoły ponadgimnazjalne
(18)
Gimnazja
(12)
Pedagodzy
(11)
Psychoterapeuci
(11)
Prawnicy
(10)
Dziewczęta
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
4+
(8)
Licea
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Szkoły zawodowe
(8)
Grupa wiekowa Dzieci
(7)
Klasa 4.
(7)
Kobieta
(7)
Księgowi
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
Szkoły ponadpodstawowe
(7)
A2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Doradcy podatkowi
(6)
Klasa 1.
(6)
Niewidomi
(6)
Urzędnicy
(6)
6-8
(5)
Ekonomiści
(5)
Proza
(5)
Dyrektorzy szkół
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Klasa 3.
(4)
Klasa 6.
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Lekarze specjaliści
(4)
Poziom rozszerzony
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Terapeuci
(4)
5-8 lat
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Literatura polska
(3)
Mlodzież
(3)
Poziom zaawansowany
(3)
Pracodawcy
(3)
Pracownicy ds. osobowych
(3)
Technikum
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
18 +
(2)
7-13 lat
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Adwokaci
(2)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Architekci
(2)
Chłopcy
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(2)
Inżynierowie
(2)
Kardiolodzy
(2)
Kierowcy operatorzy wózków jezdniowych
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 4
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Logistycy
(2)
Nauczyciele liceów
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele specjaliści
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Neurolodzy
(2)
Onkolodzy
(2)
Temat
Kompetencje społeczne
(3)
Mózg
(3)
Dzieci
(2)
Uczucia
(2)
Afazja
(1)
Animaloterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Etologia
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geriatria
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jąkanie
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Logopedia
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież trudna
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Strach
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zgryz
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wydanie I ukazało się pod tytułem: "Wynaleźć siebie".
Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Nastolatki nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc – co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… odkryć sekrety swojego mózgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 6 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność : mózg w dobie innowacji / Elkhonon Goldberg ; przekład Anna i Marek Binderowie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 330, [2] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
W społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: "tak". Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee? W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 6 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje rodzinne / Agata Gójska. - Wydanie 1, dodruk 2. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2017. - 255 stron ; 24 cm.
Książka dotyczy mediacji w sprawach rodzinnych, w szczególności związanych z rozwodem. Prezentuje wiedzę teoretyczną na temat mediacji i rodziny w rozwodzie oraz propozycje konkretnych technik pomocnych na różnych etapach pracy z konfliktem. Waga sporów rodzinnych i jednocześnie coraz większa popularność mediacji w Polsce uzasadniają dokonanie szczegółowej analizy zarówno problematyki konfliktu rodzinnego, jak i metod oraz technik wykorzystywanych w mediacjach rodzinnych. Publikacja jest przeznaczona dla profesjonalistów zajmujących się pomocą rodzinie: psychologów, pedagogów, biegłych sądowych, prawników, jak również studentów kształcących się w ramach powyższych specjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Książka zawiera: 25 scenariuszy do zajęć grupowych, 23 adaptacje do zajęć on-line, 23 adaptacje do zajęć w kontakcie indywidualnym.
Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 7 Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik adresowany do terapeutów, opiekunów i pedagogów stykających się z problemem zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży. Autor, bazując na wieloletniej praktyce, proponuje terapeutyczny model opieki. Jego założeniem jest stworzenie dziecku środowiska, które nieustannie wpływałoby korzystnie na rozwój zdolności do tworzenia i podtrzymywania więzi społecznych. Mocną stroną książki jest nie tylko wiedza teoretyczna, ale także duża część praktyczna, wraz ze studiami przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologia mowy / redakcja naukowa Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2017. - 172, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej