Berkeley George
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(4)
Biblioteka Publiczna w Ostrowie Wielkopolskim
(1)
Forma i typ
E-booki
(4)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1673)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Berkeley George
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(641)
Wallace Edgar
(584)
Kochanowski Jan
(556)
Shakespeare William
(548)
Sienkiewicz Henryk
(498)
Cartland Barbara
(494)
Krzyżanowski Julian
(484)
Konopnicka Maria
(475)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Twain Mark
(422)
Verne Jules
(391)
Kraszewski Józef Ignacy
(364)
Mickiewicz Adam
(347)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(342)
Montgomery Lucy Maud
(336)
Zarawska Patrycja
(314)
King Stephen
(313)
Otwinowska Barbara
(309)
Krasicki Ignacy
(305)
London Jack
(297)
Orzeszkowa Eliza
(293)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Prus Bolesław
(282)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Słowacki Juliusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Żeromski Stefan
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Andersen Hans Christian
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Fabianowska Małgorzata
(257)
Francis H.G
(240)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Roberts Nora
(211)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Goethe Johann Wolfgang von
(206)
Howard Robert E
(203)
Mróz Remigiusz
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Popławska Anna
(176)
Wilde Oscar
(176)
Калинина Дарья
(175)
Verne Juliusz
(173)
Кир Булычев
(171)
Steel Danielle
(170)
Chotomska Wanda
(166)
Drewnowski Jacek
(166)
Disney Walt
(165)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Александрова Наталья
(163)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Strzałkowska Małgorzata
(161)
Haensel Hubert
(159)
Колычев Владимир
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Zimnicka Iwona
(158)
Головачёв Василий
(155)
Włodarczyk Barbara
(152)
Collins Wilkie
(151)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Filozofia
(1)
Teoria poznania
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
"A Treatise Concerning the Principles of Human Knowledge" is one of Berkeley's best known works and in it Berkeley expounds upon this idea of subjective idealism, which in other words is the idea that all of reality, as far as humans are concerned, is simply a construct of the way our brains perceive and according to Berkeley no other sense of reality matters beyond that which we perceive.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
A Treatise Concerning the Principles of Human Knowledge George Berkeley - With the publication of A Treatise Concerning the Principles of Human Knowledge (hereinafter referred to as A Treatise), George Berkeley took the then astounding claim that the material world that we think is real, tangible, and visual was nothing of the sort. The vast majority of all human beings took the understandable position that what they could see, hear, touch, smell, and taste was so obviously undeniable that no sane person could think otherwise. George Berkeley, however, thought otherwise. His position was later adopted in the twentieth century by Edmund Husserl, who furthered Berkeleys claim that an immaterial world existed on a plane beyond our own.Prior to Berkeleys novel view that the real world did not exist, it was the nearly universal acceptance of the thesis of his immediate predecessor, John Locke, that the entire universe was like a jigsaw puzzle of interlocking parts of matter composed of qualities inherent in all physical matterlength, breadth, width, weight, color, etc.that Locke called primary and those qualities that existed only in the minds of perceiving human beingscolor, taste, smell, etc.) that he termed secondary. Berkeley took the position that Lockes take on the universe was foolish, absurd, and full of what he saw as self-evident contradictions. If all that a believer of Locke was limited to were his own personal observations emanating from his physical senses, then how could he know anything of the external world when Locke even granted that ones belief in secondary qualities was provisional at best and unreliable at worst.Then there was Berkeleys contentious claim that those who believed in materialists like John Locke must inevitably doubt the existence of God. Berkeley insisted that if human beings could be wrong about the reality of objects in the external world due to the variability of the all too human tendency to be misled by the ever changing interpretations caused by secondary qualities, then it followed that universal skepticism could not be avoided. And skepticism of the natural world must lead to skepticism of the very belief in God. Berkeleys claim was that if the material world did not exist, then it was only ones ideas about the world that could give form and substance to this world. And an all-powerful and ubiquitous God was needed to do this. With Locke, God was only seen as the Original Watchmaker, who set the world in motion, and once having done so, departed the scene, leaving God as an absentee landlord who may or may not have any further need to intervene in human affairs. Berkeley was aghast at this possibility of Locke that excluded God from contact with human beings. Under his own theological interpretation, God was a vital component of the entirety of human existence. Thus, George Berkeley came to be seen as a visionary whose theories on immaterialism influenced later generations of philosophers.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Das Buch, erschienen 1710 in Dublin 1710 und ist das Hauptwerk des Philosophen George Berkeley. In diesem Buch begründete Berkeley die Philosophie des Immaterialismus. "Esse est percipi (et percipere)" - das Sein der Dinge besteht in ihrem Wahrgenommenwerden (und im Wahrnehmen). Die Annahme einer unabhängig von einem wahrnehmenden Bewusstsein existierenden Materie ist ein Irrglaube. Es gibt nur eine Substanz, den Geist. Der Urgrund der Ideen und Vorstellungen und damit des Seins ist Gott. Diese Philosophie war immer umstritten, unbestritten aber ist Berkeleys argumentative Suggestionskraft: ein philosophischer Klassiker. Die Welt existiert nicht - außer, wir nehmen sie wahr. Wie kommen die inneren Bilder, die wir uns von der Welt machen, zustande? Wie erkennen wir, nehmen wir wahr, denken wir? Die Philosophie der Aufklärung suchte im 17. und 18. Jahrhundert nach Antworten auf diese Fragen und ging dabei von der menschlichen Vernunft als der treibenden Kraft der Erkenntnis aus. Der irische Philosoph und Theologe George Berkeley war ein Vertreter des Empirismus, der annahm, dass wir nichts denken können, was nicht auf sinnlichen Wahrnehmungen beruht. Wenn wir einen Tisch wahrnehmen, dann erkennen wir nicht den Tisch selbst, sondern nur die innere Vorstellung von ihm. Berkeley entwickelte diesen Gedanken radikal weiter: Der Tisch existiert überhaupt nur, weil wir ihn wahrnehmen. Dass mehrere Menschen in einem Raum den gleichen Tisch sehen, liegt daran, dass Gott uns ähnliche Wahrnehmungen eingibt; er verhindert, dass jeder in seiner eigenen Welt lebt. Anders als berühmte materialistische Philosophen seiner Zeit war Berkeley ein Idealist, für den nur die Vorstellungen in unserem Kopf existierten. Den Materialismus sah er, der auch als Bischof und Missionar tätig war, als Grund für das Freidenkertum und den Atheismus seiner Zeit, wogegen er kämpfte.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
George Berkeley war ein irischer anglikanischer Theologe, Empirist und Philosoph der Aufklärung. Im Dreigestirn des britischen Empirismus bildet dieser Vordenker der Aufklärung das Bindeglied zwischen Locke und Hume. Erkenntnistheoretisch vertritt Berkeley eine (objektiv) idealistische und extreme nominalistische Philosophie und ist zudem Immaterialist. (aus wikipedia.de)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej