Sorting
Source
Biblioteka Publiczna w Ostrowie Wielkopolskim
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
Biblioteka Główna Wypożyczalnia
(3)
Author
Adamaszek Zasław
(1)
Basiński Pawieł
(1)
Czech Jerzy
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Karmolińska-Jagodzik Ewa
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Komunikacja
(1)
Młodzież
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
System rodzinny
(1)
Tołstoj, Lew (1828-1910)
(1)
Genre/Form
Biografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Sto lat temu w Jasnej Polanie zdarzyło się coś, co wstrząsnęło światem. Osiemdziesięciodwuletni pisarz, geniusz, hrabia Lew Tołstoj, potajemnie uciekł z domu w nieznanym kierunku. Od tego czasu szczegóły ucieczki i śmierci wielkiego starca obrosły mnóstwem mitów i legend… Ostatecznie w listopadzie 1910 roku z 50 rublami w kieszeni dotarł do stacji Astapowo, gdzie stan zdrowia zmusił go do zatrzymania się. Na wieść o tym, że Lew Tołstoj umiera w niewielkiej i oddalonej od cywilizacji miejscowości, zjechały się media, by na bieżąco relacjonować stan zdrowia „sumienia narodu”. Aby ułatwić komunikację ze światem, wybudowano prowizoryczny telegraf, a raportom towarzyszyły komentarze najznamienitszych rosyjskich pisarzy, duchownych i władzy. To, co miało być dla Tołstoja początkiem nowego życia jako pielgrzymującego ascety, poszukującego prawdy o człowieku, stało się medialnym cyrkiem, w który włączyły się najważniejsze siły ówczesnej Rosji: Cerkiew, tajna policja i władze z carem Mikołajem II i premierem Piotrem Stołypinem na czele. Słowo anarchista określało go najlepiej - władzę uważał za zło, nawoływał do odmawiania służby wojskowej i piętnował wszelki zbytek. Władze cerkiewne i świeckie także miały z nim spory kłopot - największy żyjący Rosjanin, sumienie narodu, od dziewięciu lat objęty był oficjalną ekskomuniką, ponieważ twierdził, że Cerkiew i państwo są zepsute i sprzeniewierzają się prawdziwemu chrześcijaństwu. Pomimo podejmowanych starań, do końca się nie nawrócił. Jak twierdzi Pawieł Basiński, Tołstoj dzisiaj także jest niewygodny. Autor rekonstruuje wydarzenia na podstawie archiwów i wszelakiej dostępnej dokumentacji. Śledzimy też dramatyczną sytuację rodzinną Tołstoja. Jakie powody kierowały nim, by uciec z Jasnej Polany? Czy był to „heroizm duchowy”, oznaka słabości czy może panika i strach przed czymś lub kimś…? Czy ta ucieczka wiązała się ze spisanym w największym sekrecie testamentem Tołstoja? Czy miał dosyć panującej w domu atmosfery, szpiegującej go żony, która podejrzewała, że zapisy ostatniej woli męża są dla niej niekorzystne? Książka ilustrowana jest rzadkimi fotografiami ze zbiorów muzeum w Jasnej Polanie oraz Państwowego Muzeum Lwa Tołstoja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 821.161.1-3 (1 egz.)
Book
In basket
„Laboratorium w szufladzie” to cykl książek przeznaczonych dla osób ciekawych świata, pasjonatów, hobbystów, a przede wszystkim praktyków i eksperymentatorów. Czytelnicy znajdą w nich wiele inspiracji do doświadczeń i eksperymentów. Książki są bogato ilustrowane rysunkami i zdjęciami. Każdy poruszony temat zawiera wyczerpujący, praktyczny opis zjawiska, doświadczenia, przyrządu czy aktywności. Takie pogłębione ujęcie pozwala poczuć smak eksperymentu, doświadczyć radości poznawania i odkrywania różnorodności świata oraz rozwijania twórczej wyobraźni. Pierwsza książka wydana w serii – Laboratorium w szufladzie. Elektrotechnika, elektronika, miernictwo – poświęcona jest elektronice. Autor przedstawia w niej praktyczne, wolne od teoretycznych podstaw opisy przyrządów do obserwacji i badania zjawisk związanych z elektrycznością oraz szereg doświadczeń, od prostych konstrukcji po relatywnie złożone przyrządy, wymagające pewnego zasobu umiejętności i wiedzy. Zachęca do wykorzystania takich źródeł materiałów i podzespołów, które po normalnym okresie użytkowania zwykle kończą swój żywot jako tzw. elektrośmieci. Publikacja skierowana jest do pasjonatów, hobbystów elektroniki, nauczycieli szkolnych uczących fizyki czy prac technicznych, a także instruktorów kółek zainteresowań.
Book
In basket
Głównym problemem badawczym pracy jest analiza rysunków dzieci w wieku od 3 do 12 lat pod kątem elementów treściowo-formalnych, które wynikają z oddziaływania mediów, mowych mediów na proces uczenia się w szerokim jego rozumieniu. […] Jak zaznacza Autorka we Wstępie, są to badania replikacyjne badań z 2004 roku. Jest to cenne, ponieważ po upływie 10 lat można wnioskować, na ile zmiany kulturowo-edukacyjne i techniczne oddziaływają na twórczość plastyczną dzieci. Czy zaszły istotne zmiany w treści i formie rysunków dzieci i na ile należy je wiązać z oddziaływaniem mediów? Badania o takim charakterze należą do rzadkości i wymagają sporo nakładu czasu na ich realizację, za co należy się Autorce pochwała. Fragment z recenzji dr hab. Urszuli Szuścik
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. W 37 (1 egz.)
Book
In basket
W publikacji przedstawiono zmiany zachodzące w przestrzeni życia rodzinnego w relacjach młodzieży z rodzicami poprzez komunikację. Autorka dokonuje próby określenia pokolenia współczesnej młodzieży w kontekście dialogów prowadzonych przez nich z rodzicami. Dialog rozumiany jest tutaj jako forma komunikacji służąca nie tylko przedstawianiu rzeczywistości dotyczącej przedmiotów, cech, czynności czy bardziej abstrakcyjnych pojęć przekazujących informacje o potrzebach, spostrzeżeniach i wartościach, ale jest również sposobem na okazanie, nawiązanie oraz wartościowanie relacji. Sposób komunikowania się kształtowany jest w rodzinie i często dziedziczony na zasadzie modelowania. W okresie adolescencji, doświadczania siebie w sposób znaczący, nadając własnej narracji wymiar tożsamościowy - aspekt komunikacji jest efektem coraz szerszych eksploracji jednostki w otoczeniu społecznym. Do systemu rodzinnego młodzież wprowadza zmiany za pomocą komunikacji, na płaszczyźnie wyrażania swoich potrzeb i nawiązywania relacji z rodzicami, co tworzy nowego rodzaju jakość relacji międzygeneracyjnych w rodzinie. Spośród wyników badań uwagę zwraca zwłaszcza stwierdzona duża potrzeba bliskiego, rozumnego kontaktu młodzieży z rodzicami; chcą oni być zrozumiani i potraktowani poważnie. Bunt wyrażony w formie i treści kierowanych do rodziców komunikatów oznacza tak naprawdę pragnienie wyznaczania granic dających poczucie bezpieczeństwa, zrozumienia i wsparcia - ale nie rozwiązywania za nich problemów. Młodzi ludzie mówią o potrzebie wartościowego dialogu, do którego są gotowi przystąpić, ale od rodziców zależy jego kierunek i jakość. Młody człowiek woła: Rodzicu bądź odpowiedzialny nie tylko za mój rozwój poznawczy i ekonomiczny, ale bądź dojrzałym dorosłym, który potrafi wychować dojrzałe emocjonalnie dziecko.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again